Konspirationsteorier och kaffe

 Vaknade upp som vanligt i morse, mer utvilad än brukligt vilket kändes bra. Följde min älskling till bussen som sig bör. Blev inget av det igår med tanke på den nederbörd som dånade utanför. Jag fick stanna hemma. Idag var dock allt som det skall.

Kom hem och satte på kaffe och dator med målsättning att få iväg ett inlägg här då det var ett tag sen sist. Kaffet gick bra, datorn gick bra men internet gick inte alls. Misstänkte att vårt fasta bredband äntligen gått ut och de stängt ned det, så med det i sinnet placerade jag mig i lotusställning framför världens fräckaste laptop och tryckte på power. Då denna lilla läckerbit är ockuperad av Vista så tar det alltid lite extra lång tid att komma igång men det var överkomligt. Jag hade ju ändå mitt kaffe. Väl igång så kände jag att lite musik alltid piggar upp på morgonkvisten men Itunes tyckte att jag skulle installera den nya flashiga versionen som kommit ut. Jag böjde mig för den elektroniska övermakten och tryckte på fortsätt x antal gånger. Då Vista bestämmer och det är trådlöst så går det mesta långsammare än en stelopererad pensionär, så lite tv medan jag fortsatte dricka mitt kaffe kändes som den bästa lösningen.

Någon annan tyckte annorlunda för inte en enda av kanalerna existerade. Jag kollade alla kablar, genomsökte alla (läs de flesta) kanalpositioner men det var som om tv:n var uppfunnen men inga kanaler. Allt som manifesterades på skärmen var Myrornas Krig. Visste inte hur många uppföljare som blivit gjorda.
Mina konspirationsteorier började florera i mitt sinne som de brukar göra. Jag gillar det lite grann. Inte att de gör det, utan konspirationsteorier. Tänk om de i samband med nedstängningen av bredbandet passade på att stjäla grundutbudet av tv-kanaler susade genom mitt morgontrötta huvud. Det skulle kunna vara så, då det är samma företag som erbjuder tjänsterna. Men det borde inte vara så, för grundutbudet skall ingå i hyran och vi bor i allra högsta grad kvar.

En annan tanke var att kanske antennen tagit skada eller blåsit bort under de höststormar som pinar utsidan av huset, men det kan man tycka borde hamna under driftstörningar på vissa företags hemsidor. Så konspirationsteorien återtog förstaplatsen. Jag tyckte att jag borde sätta mig och ringa för att undersöka denna monstruösa handling, men jag orkade inte längre än 10 minuter i kö. Det blir så dyrt per mobiltelefon så jag hoppas att detta skall vara löst under dagen.
Om inte så jävlar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
this might turn into something great