Pennan; mäktigare än nålen?

 Har den senaste veckan suttit mycket framför datorn på studion med målsättning att ordna och justera det skrivna ordet på vår hemsida. Mycket av det har aldrig översatts till engelska, något som verkligen behövs då vi faktiskt har x antal kunder som inte talar svenska. Hur ska man kunna genomföra bra jobb om efterarbetet faller bort på grund av bristfällig information? Menar ju det.

 Det börjar även närma sig för ASAP:s årsmöte 8:e november och vi har jobbat mycket med att skriva i ordning motioner till detta i hopp om att få till lite ändring i stadgarna då det har varit stiltje i föreningen under senare tid.
Till detta möte kommer det även att väljas en ny styrelse och jag har blivit ombedd att söka som sekreterare, med blandade känslor. Just nu lutar det åt att jag faktiskt kommer att göra det, men det kan ha svängt innan jag går hemifrån.

Troligen kommer det faktiskt att bli som så att jag söker. Jag fastnar mer och mer för idéen om att få sitta med i ett bestämmande organ och få vara med och se till att saker och ting händer. Det ska inte vara en klubb för inbördes beundran där man kan stoltsera med ett klistermärke på dörren. Denna uppfattning existerar i allra högsta grad och det är något som måste ordnas.
Själva grundtanken med föreningar och sällskap är väl ändå att man skall tjäna på att vara med?

Kommentarer
Postat av: M

Du kommer göra ett mycke bra jobb tror jag :)

2008-10-16 @ 13:11:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
this might turn into something great