Peel away

 Det var med ett minst sagt euforiskt sinne jag lämnade studion idag och begav mig hemåt. Anledningen till detta är att jag idag gjorde min tredje scarification och i och med denna min första skin peeling! Wehoo! Det var riktigt kul, en så otroligt härlig känsla! Visst, det låter kanske konstigt, att det kan vara härligt att skära i en annan levande människa, men verkligheten är inte fullt så morbid som ni kanske tror. Det är svårt att beskriva och det är inte för alla.

För er som inte vet vad en skin peeling är så är det när man skär ut ett mönster i huden. En vanlig scarification är oftast att man skär enkla linjer, medan skin peeling är parallella linjer där man skär bort huden emellan.
De av er som fortfarande vill veta, så kommer det bilder imorgon på detta.

Dels så är det ju så klart extra roligt att få göra något man håller på att lära sig och att det färdiga resultatet blir hur bra som helst. Sedan så var pressen lite större än vad den hade varit i vanliga fall. Detta för att vi hade radion på besök, närmare bestämt från P3:s program Christer, som nästa tisdag skall ha ett program på temat ärr, inspirerat av MTV:s Scarred. Folk kommer att ringa in och berätta sina historier och en av deras medarbetare ville göra något mer. Tur hade hon som ringde till oss, då vi faktiskt hade detta projekt idag. Bra timing så att säga.

En eloge skall gå ut till min kund, som jag "arbetat med" förut. Han är en riktig klippa, lugn och sansad med precis rätt inställning. Samt en stor eloge till min trainer, kollega och goda vän Ola, det hade inte gått lika snabbt utan honom.
Vet inte riktigt vad mer jag kan säga just nu. Får se om det kommer några fler visdomsord i morgon, när euforin har lagt sig till ro.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
this might turn into something great