Skapande, insikt och energi

 Kaffet står och droppar ned sina sista fylliga och välsmakande tårliknande fragment i kannan. Under tiden sitter jag och lyssnar på den franska gruppen Dagobas senaste alster Face the Colossus och blir riktigt imponerad. Från den tidigare plattan har man tagit med sig allt som var bra och lämnat bakom sig de mindre bra partierna, något som faktiskt sken med sin frånvaro. Allt som allt ett riktigt, riktigt bra album.

 Kaffet rinner nedför min strupe och fyller mitt inre med värme, smak och lugn. Dagens första är den bästa. Låter lite drogromantiserande men sanningen är densamma. I smaken och dess tillvaknande förmåga söker jag finna det där lilla extra i mitt skapande som ännu ej visar sig för mitt sinne, för mitt skapande.
En viss omstrukturering har skett då den mesta verksamheten flyttats från det jag en gång med egna händer skapat, till ett nytt, fräscht och fabriksproducerat redskap. I detta medel finns ännu inte allt jag behöver och har använt mig av i tidigare skapelser, men allt i sinom tid. Målet finns där, precis framför horisonten. Fortfarande inte greppbart men fullt synligt för ögat utan att kunna misstas för en hägring.

 En fördel med mitt nya instrument är att det är tusenfalt gånger mer gångbart med min underbara kamera som jag fick av min fästmö och älskling i födelsedagspresent. Detta har fram tills nu undgått min uppmärksamhet. Med dessa komponenter behövs inte längre sladdhärvor och usb-skydd. Plug and play så att säga. Vet inte alls varför jag inte tänkt på det tidigare. Ibland är det uppenbara väldigt långt ifrån just det. Kanske är det kaffet som givit mig insikt i det hela.



 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
this might turn into something great