Sista timmarna före lugnet

Äntligen är det fredag och helgen står på andra sidan dörren. Solen börjar sippra fram genom morgondiset med löften om en varm och solig eftermiddag. Har vi tur så infrias löftena.

Sista dagen på arbetsveckan. Skulle egentligen ha jobbat imorgon också, men jag gav bort den till förmån för kvalitativt umgänge med min fästmö. Dessutom har jag jobbat några helger på rad nu, varav en både lördag och söndag så det behövs en helt ledig helg med bara mys och kärlek. Jag längtar redan.

Först och främst får vi fokusera på dagens agenda innan vi drömmer oss bort. Dagens agenda = jobb. Och jävligt bra jobb ska vi göra. Ordet börjar spridas på stan att vi öppnat och det känns verkligen jättekul. Speciellt nu när folk börjar boka upp tider och så, det gör dagarna så mycket roligare. Dessutom är det många som bara strosar ner i butiken och shoppar smycken så det händer saker hela tiden. Förmiddagarna är än så länge den lugna tiden på dygnet men inte så märkligt då en stor procent av vårt klientel har jobb eller skola att se till.
Det bekommer inte oss så mycket då vi kan fixa och dona under förmiddagarna när det är lite lugnare vilket höjer standarden för både oss och kunder. Det är det lilla extra som gör det hela.

Morgonens skiva: LATITUDES - "bleak epiphanies in slow motion"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
this might turn into something great