Professionalism kontra folkvett

Igår kom ett samtal till studion och eftersom jag jobbar där så svarade jag tro det eller ej. Det har blivit både ett och annat samtal genom åren och man har hört de flesta frågorna och formuleringarna flertalet gånger om. Genom min tid inom säkerhetssektorn kom man dessutom i kontakt med otalet attityder vilket, i samförstånd med en vass empatisk förmåga, gett mig ett försprång i att läsa människor.
Jag kände direkt att den som ringde var en oseriös person i fråga om vad han sökte för information, både på hans sätt han la fram frågorna och på hans attityd. Samtalet gick i stil med detta:

- Barbarella Bodypiercing.
- Aa hallå. Asså kan man pierca pungkulorna?
- Nej det är inget vi utför. I pungen, skinnet, kan du sätta piercings men inte genom själva testiklarna.
- Varför inte det?
- Ja, det är ju en väldigt känslig del av kroppen som verkligen inte skall komma till någon form av skada alls, då det kan leda till svåra komplikationer.
- Aaa men asså kkan man pierca ollonet då?
- Ja det kan man göra. Det finns ett par olika varianter där man kan göra.
- Men det är ju en väldigt känslig del av mig.
- Det är en känslig del på de flesta men det utgör ingen fara vid en piercing.
- Men om man gör det, får man typ bedövning då?
- Nej tyvärr, det är inget vi använder oss av.
- Vaa? Är det sant?
- Det är sant. Vi använder ingen bedövning vid någon av de piercings vi utför.
- Aaa men om du ger mig en avsugning då?
- Om du ska hålla på så där kan du ringa någon annanstans. Ha det bra. Hej.
*klick*

Jag kände direkt att något inte stämde och jag hade rätt. Jag gjorde så som jag kände var det bästa och rätta för företaget, men egentligen ville jag bara säga åt honom att kväva sig själv på sin egen näve, då hans hela existens endast är slöseri på syre och att det finns otalet fler folk i världen som behöver det bättre än honom.
Jag klappade mig själv på axeln för väl utförd professionalism men bannade mig för att jag lät aset slippa undan. Visst, man kan tycka att man får stå ut med sådant när man faktiskt har det yrket, men jag tvivlar på att det skulle vara lika OK att göra liknande samtal till säg en plastikkirurg eller gynekolog. Eller? Har jag fel? Tveksamt och för er som anser att jag har det, ser ni er egen näve kan ni också snubbla på tröskeln och skyffla in den i munnen.

Kommentarer
Postat av: Anonym

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!!!!!

u rock brother! u r o c k !

2008-05-21 @ 00:11:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
this might turn into something great