Konst eller bara konstigt

 Nu för tiden poppar ju konst upp lite överallt för att, i konstnärens öga, försköna vår omgivning i hopp om att förmedla kanske en känsla eller en tankeställare till betraktaren. Ibland kan det ske genom reklam, då det faktiskt är någon som skapat en affish eller liknande, som ett konstverk. Men ibland blir det bara så fel.



Gångbanorna är ständiga offer för vardagskonstnären.




Reklamen för tidningen Tara är förundrande och får en att tänka till en extra gång.
Eller är det bara jag? Kanske hade jag inte tänkt på det om det inte var för denna bild jag såg i ett nummer av Vice...



Jag tror jag ställer mig bakom konst som är konstig, om det tilltalar mig.






     

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
this might turn into something great