Intressen föder lidanden

 Och det som blir lidande är just detta spektra som ni involverar era ögon och tankar i. Tiden springer iväg och jag finner det svårt att avlägga tid till att berika omvärlden med mina tankar och funderingar. Tid i sig är ett flyktigt begrepp och det gäller att förvalta den rätt.
Jag lägger min morgontid på spel. Just nu Fight Night 3. Det är nog ett av de mest fängslande spel jag lagt ned tid på, då känslan i det är otroligt bra och det faktum att man får skapa sin egen fighter och slå sig in i historieböckerna är hysteriskt underhållande. Som en tidsbegränsad variant av WoW i det avseendet att ens karaktär inte kan återupplivas och inte kan slåss för evigt. Blir man gammal så blir man svagare.

 Vad tycker man då är viktigast, intressen eller bloggande? Jag vet vart jag står i det avseendet. Intressen och fritid står högre upp på min lista än vad det gör hos många andra. Flertalet där ute går helt upp i sina bloggar och skapar sin egen existens via detta forum, somliga till den grad att de faktiskt får pengar för det de skapar. Vissa genom att skriva för företag eller produkter, andra genom att, konstigt nog, sälja sina bloggar.

 Med teknologins frammarsch och stadigt växande skamgrepp om samhället gäller det att verkligen bibehålla den man är och inte glömma bort sig själv. Jag vill inte sitta på ålderns höst och tänka tillbaka på mitt liv som endast sammansatta bokstäver planlöst ihopsatta på en skärm. "Jag hade i alla fall min blogg" kommer aldrig att yttras fårn mina läppar.
Det är beundransvärt att vissa, som inte skriver hunsade av något företag, faktiskt lyckas lägga ned tid varje dag på att införliva nya aspekter i sitt bloggande. Vissa flera gånger om dagen. Men det är bara beundransvärt om man får det att fungera med sin övriga existens. Och jag menar bloggande, folk som faktiskt vill säga något. Inte bara förmedla vilken kändis som har vilken handväska eller vem som kysst vem.
Vill jag veta det kan jag köpa en skvallerblaska.
Jag är för kvalitét. Inte kvantitet.


Soundtrack: BURY YOUR DEAD - s/t

Kommentarer
Postat av: Mysan

Word!!!!

2008-06-26 @ 11:50:47
Postat av: ViLLa

you go girl!

2008-06-26 @ 14:09:43
URL: http://vangsla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
this might turn into something great