Blad som dansar i hud

Igår skar jag om min första scarification på nytt och jag måste säga att resultatet blev mycket bra. Den hade läkt bra, men lite för bra, så vi gick på den igen för att få mer djup i den och för att få till mer bredd så att det blir riktigt bra ärr. Vi la skäret i mitten av ärrvävnaden så att vi fick det gamla på båda sidor av det nya, resulterande i redan fina kanter vilket gör att man mest bara behöver putsa upp insidan.

Jag arbetade snabbare den här gången, mer införstådd med hur huden reagerar mot skäret. Även bladet var utbytt från förra gången, mot ett större blad som tillät mig att lättare ta ut djupet samt lättare följde rörelserna i skären.
Det är nästan lite hypnotiserande att se det man gör med en annan människas hud. Hur bladet nästan dansar över huden och efterlämnar sig ett spår som kommer lite efter. Först är där ingenting annat än en svag linje i det påmålade mönstret, sedan blir linjen röd av blod för att i nästa moment breda sig när huden sakta öppnar upp sig.

Det är fascinerande vad man kan göra med sig själv och vad man kan tillåta sig utstå.
Förhoppningsvis blir den fotograferad idag. Med min nya fina kamera som jag fick av min älskling. <3
Håll tummarna.


Soundtrack: 65DAYSOFSTATIC - the fall of math


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
this might turn into something great