Nr 100

 Som en milstolpe i bloggosfären dimper det så ned, mitt etthundrade inlägg. Vad ska man då skriva? Finns det något speciellt ämne man borde ta upp för att markera och samtidigt fira? Jag har rakt då inte en susning. Spelar det någon roll egentligen? Det kvittar när man inte har en aning om vad man skulle skriva annars, oavsett numrering eller klassificering. Eller har jag fel?

Det borde vara samma sak när det gäller människan. Det borde kvitta. Numrering. Klassificering. Indelning. Först ut. Sist in. Snabbast. Kortast. Mest gay. Längst penis. Minst tvivelaktiga bakgrund. Allt borde kvitta.
Men varför gör det inte det?
Varför envisas vi gång på gång med att döma ut andra efter kategoriseringar andra så envist hållit fast vid och lagt som norm? Vi och dom, vilket jävla skit. Det finns jag och så finns det ni. Vi är olika och det borde inte vara ett problem, endast möjligheter. Vi borde ta lärdom av varandras olikheter istället för att låta de bryta ned oss.
Stereotyperna måste dö för att vi ska kunna gå ifrån invanda mönster baserade på ignorans och okunnighet.

Mitt etthundrade inlägg dedikeras till avrättningen av stereotyperna.
Håll vapnen högst.

Kommentarer
Postat av: helen

Följer tätt efter dig med fanan högt!!!!

2008-01-30 @ 13:13:07
Postat av: Anonym

armed and unbeliveably pissed off!!

2008-02-04 @ 05:11:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
this might turn into something great