Lite sliten

 Det är inte konstigt att man känner sig lite sliten en dag som denna. Det har varit exakt hur mycket folk som helst på studion, mest på grund av att chefen var där och "tog hand om" en kandidat till shop-assistant-jobbet. De söker ny personal nu när jag ska sluta så det var som ett litet provjobb för en av de som sökt idag. Hon var trevlig och så och gjorde säkert ett bra jobb i butiken, men jag sprang fram och tillbaka mellan disken och piercingrummet hela tiden så jag kan inte lova.
När chefen är där så brukar det allt som oftast bli mycket jobb då han tycker att man kan dubbelboka kunder då. Det blev precis så även idag. Det var så mycket folk att butiken var fylld mest hela dagen så man var tvungen att använda motorsåg för att kunna komma fram. Men men, dagen gick väldigt fort så jag ska inte klaga.

 Jag trodde faktiskt att dagen skulle te sig långsam och trög då jag inte sovit så mycket inatt. Vi var hemma hos O, V och E igår (haha OVE) och drack lite öl och snackade skit igår kväll. Vi drack lite champagne som välkomstdrink, då alla hade lite att fira. Vår förlovning, O och Vs tillökning i familjen i form av E samt K och Js utnämning som gudföräldrar till E. Det gick direkt upp i huvudet. Hihi.
Hur trevligt som helst, jag hade en überkväll. Pizza, öl, goda vänners lag, kan inte bli mycket bättre på en fredag.
Helt plötsligt så tittar sessan på klockan och menar på att vi kanske skulle ta och gå hem då klockan faktiskt var halv tre! Som en mindre chock för alla närvarande kan man säga. Mycket rogivande för mig som skulle upp och jobba, men det gick hur bra som helst.
Nu börjar däremot kroppen te sig lite sliten. Ryggen är krökt, ögonlocken blyinfattade, magen gapar efter fett. Det är gött att leva.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
this might turn into something great