Första dagen på sista veckan

 Idag är min sista måndag på jobbet. Det känns hur bra som helst faktiskt. Och ja, jag kommer för varje dag resten av veckan att säga "idag är sista..." och jag kommer att njuta av det.
Visst, det finns saker man kommer att sakna men jag kommer att vinna så otroligt mycket mer genom att att gå vidare. Det är så mycket mer än att bara byta jobb, det kommer även att ge större utdelning både i utvecklingen arbetsmässigt och socialt då jag faktiskt känner de som jag kommer att arbeta tillsammans med sen tidigare och vi fungerar alla på samtliga plan. Bättre arbetssituation kan man nog knappast önska sig. Skulle väl vara att aldrig jobba men ändå vara ekonomiskt oberoende. Fast, då kanske man hänger sig åt bestialiska njutningar som knark för att fylla ut tiden. Känns bättre att jobba anser jag.


Morgonens skiva: THOSE DANCING DAYS - "those dancing days e.p."




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
this might turn into something great