Städtanten återuppstånden?

 Jag såg städtanten härom dagen. Det var lite som en dålig rysare där någon mystiskt försvunnit för att senare plötsligt dyka upp, men det är ändå inte riktigt samma person. Säger inget, verkar helt apatisk. Inga plötsliga rörelser. Inga rörelser alls faktiskt, förutom ett tyst sorts glidande nedför korridoren.
Förutom när hon precis går förbi mig då hennes ögon fixeras på mig om så bara för en halv sekund och under den tiden är det som om hon med ögonen säger "jag kommer ihåg dig!" samtidigt som soundtracket till Psycho hörs mystiskt i bakgrunden lite så där irriterande.
Sen dess har jag inte sett henne igen. Bäst för henne. Folk som "gör en skräckis" på en står inte högt på min lista. Skräckfilmer hör ju hemma på film, därav dess titel "skräckFILM".
Hon kanske har sett på för många zombiefilmer. "Oooh back from the dead! Gaaah!". Jag säger bara så här städtanten; Jag har en Zombiehunter-tee och jag drar mig faen inte för att använda den!


Morgonens skiva: ZOMBIE GIRL - "blood, brains & rockn'roll"




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
this might turn into something great