Jobba hårt, bli sjuk på köpet

Sista april och en oönskad känsla av sjukdom i kroppen. Halsen är tjock, tillverkad av det grövsta sandpappret som finns att tillgå. Att svälja är en bedrift, om så en smärtsam sådan. Det översta hudlagret ömmar som vid feber och kallsvettningar kommer och går. Man mår som man förtjänar säger man. Jag tycker inte att det stämmer i mitt fall, fast jag är väl partisk i frågan. Så kan det gå när man jobbar för mycket. Det är egentligen bara en tidsfråga innan kroppen vaknar upp ur sin koma och säger ifrån.

Det är inte så konstigt att man mår så här. Egentligen. Jobbade hela förra veckan och hela helgen på Svenska Tatueringsmässan och då menar jag  h e l a  helgen. I måndags var man tillbaka på jobbet igen, som vanligt. En väldans lång arbetsvecka så att säga. Men men. Kul var det i alla fall. Skulle jag göra om det? Flera gånger om.

Sjuk eller ej så ska det bli väldigt skönt att vara ledig imorgon. Det enda som står på agendan är att mysa med min älskling och rå om varandra. Det blev inte så mycket av det i helgen och kommer inte att bli så mycket av den varan i helgen heller. På lördag bär det nämligen av till Trollhättan för ett 35årsgalej utan dess like. Det ska bli riktigt skoj. Hoppas bara att man inte blir mer sjuk.


Morgonens skiva: AMENRA - "mass III"



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
this might turn into something great