ikea showdown

Fick samtal från the twin igår, som var på väg ut till IKEA för lite hemshopping, i desperat behov av mitt unika tycke ^^
I alla fall, blev riktigt glad för hans skull som hittade bra, snygga saker som skulle bli riktigt stiligt väl uppfört i hemmet och det var kul att hjälpa till om så bara per telefon.
Tyvärr så kom ett samtal senare på kvällen och då var glädjen lite vilse och bortkommen. Den var fortfarande där, men bortkommen då han fått med sig fel sak hem. Han kunde iofs använda sig av den då det passade till det som det var avsett för, men det var inte samma sak.
Den där känslan av "varför nöja sig med nästa bästa när man faktiskt kan få det bästa" florerade kraftigt i både hans och mitt sinne. Mest i hans, så klart.
Men jag måste säga att jag blev lite ledsen över det hela. Han sliter som ett djur och jobbar på tok för mycket, vilket resulterar i att han inte har tid att ta sig ut till IKEA så ofta.
Jävligt trist när man väl kommer hem därifrån och inget hellre vill än att packa upp och sätta ihop allt och saker fattas eller är fel.
IKEA bygger inte enbart drömmar och förhoppningar, de kan rasera dem lika lätt.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
this might turn into something great