Vem; en annan form av vad

Vem är jag? En fråga många ställt till sig själva otaliga gånger framför spegeln. En omöjlig fråga att svara på, om det är ett definitivt svar man söker då människan alltid är i en form av rörelse. Hon borde vara det i alla fall, undantag finns. Tyvärr.
Vem jag är, det är ovidkommande.
Vad jag är, det är det intressanta. För vad jag är definierar vem jag är.
Jag har under mina spenderade år alltid refererat till mig själv som just, mig själv, när folk frågar vem eller vad jag är. Kategorier och genrer, subkulturer, stilar och fack. Dessa ord använder jag aldrig i beskrivningen av mig själv.
Ju mer samhället och världen "utvecklas", desto svårare och svårare blir det för folk som tycker saker och kritiker att dela in saker och ting i fack och dylikt. Oavsett vad det gäller, om det så är klädstilar, musik, prosadikter eller teknik, så blir det mer och mer som ett stort blurr. Till och med när det gäller kulturer och folkslag så blir det mindre definierbart. Och det är väl ändå det som är charmen i det hela?

Detta är i alla fall så som världen uppfattar mig, till utseendet, för tillfället:


Vad jag är kan definieras på många sätt och med hjälp av många olika faktorer. Många har säkert redan nu antagit att de kan definiera mig endast genom att ha tittat på bilden här ovan. Allt jag kan säga är att ni har fel. Vad ni än tror att ni har kommit på så är det inte ens i närheten av toppen på det isberg som kan kallas jag.

Men men, måste släppa in en rörmokare nu som ska fixa min läckande kran som droppar så där irriterande läckert när man nästan lyckats somna.
Fortsättning följer.






Kommentarer
Postat av: Mysan


Jag vet nog vem och vad du är......
<3

2007-09-13 @ 08:08:41
Postat av: (th)INK

i know what you are...
and what you need...
M O R E
F U C K I N
I N K ! ! ! ! ! ! ! ! ! !

2007-09-14 @ 17:15:54
Postat av: hel

I´m so fuckin proud... as always...

2007-09-17 @ 11:49:04
Postat av: muppen

love you, you little shit

2007-09-19 @ 18:15:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
this might turn into something great