Motivation, någon?


 Motivation till att gå tillbaka till sitt arbete efter att ha varit sjuk känns helt meningslöst när ens sjukdomstillstånd ifrågasätts av cheferna. Min kollega pratade med en av dem igår och sa att jag skulle stanna hemma idag också varpå hon sa "VA? Ska han vara hemma imorgon också? Vad är han för sjuk egentligen?". Efter tre dagar så ifrågasätts man. Det är helt okej att de betalar ut lön dagen efter utsatt datum, men att man som arbetare är sjuk i tre-fyra dagar, det är ju helt utvecklingsförstört. Sånt borde ju bannlysas och utraderas från världen som vi känner till.
På ett år som jag jobbat har jag varit sjuk kanske maximalt en vecka. Det tycker jag ändå får anses vara väldigt bra. Eller är jag helt rubbad i den tanken?
Sen att de, som de chefer de är, stannar hemma en två dagar efter en arbetsresa, det är helt okej. Någon som fått jetlag mellan Stockholm och Göteborg? Någon? Ingen? Ookej.
 Sånt här beteende skapar endast irritation och negativa tankar. Det gör bara att jag blir arg och lite ledsen vilket skulle kunna återspeglas i mitt arbete. Men det händer inte. Jag skulle aldrig kunna låte det ske. Då är jag hellre hemma en dag till.
På något sjukt sätt är det rätt så intressant att se på sig själv i denna situation och göra mentala anteckningar. Sånt som kan komma väl till pass i framtiden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
this might turn into something great