Håll tjockisen hårt

Ibland är helgerna helt underbara när det regnar. Man får saker och ting gjorda i hemmets lugna vrå. Frukost i form av chips från kvällen innan till de cyniska vitsarna i Gilmore Girls, få undan helgens disk så det ser fräscht och snyggt ut i köket samt lite dammsugning så att dammråttorna inte äter upp en när man ska till att sätta sig vid datorn.
Sen får man en sådan där härlig känsla av hur underbart det hade varit att faktiskt få baka något. Både jag och min bättre hälft kände samma sak fast vi inte ens var i samma rum.
Siktet blev inställt på snickerskaka så det var raka vägen till affären och införskaffa ingredienser och när vi ändå var i farten blev kvällsmaten avbockad på samma gång.
Det var länge sen jag faktiskt bakade något. Inte för att jag någonsin har gjort det på stående basis men nån gång ibland. Snickerskaka är sjukt enkel att göra, men något säger mig att jag faktiskt måste pröva den med vit choklad annars så är grundreceptet med ljus eller mörk choklad. I´m a sucker for white chocolate.
Det är ett under att man inte är fetare än vad man är.
Man får se till att hålla tjockisen inom en hårt bunden.


Dagens skiva: LADYTRON - "Witching hour"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
this might turn into something great