Cirque de Tatouage

image11


Mitt intresse för tatueringar började för otalet år sedan, jag vet inte riktigt när. Minns dock i högstadiet att jag och min bror målade på varandra. Enkla saker mest, tribalmönster och taggtrådar men ändå. Den första riktiga skaffade jag '97 på mtt andra år i gymnasiumet, som egentligen belv mitt först då jag bytte linje. Så här i efterhand kanske den inte var så genomtänkt men vad är livet utan lite eftertanke? Jag säger inte att jag ångrar den, men jag hade gjort den annorlunda nu. Större. Helt klart. Think big som vi säger. Om ni som läst denna blogg tidigare inte listat ut det så är jag intresserad av och jobbar med kroppskonst eller body modification som ordfascister vill hålla sig till.



                                            



Att jag jobbar med det får jag tacka min älskade bror och tvilling för. Han är verkligen en otrolig konstnär och artist i sitt utförande. Det är tack vare att han började som tatueringslärling för 8-9 år sedan som jag är där jag är idag. I och med att han fick utlopp för sitt skapande och sin fantastiska förmåga att rita och måla så började jag automatiskt att hänga omkring på studion där han jobbade. Där hade man i och för sig varit förut när man både piercat och tatuerat sig. Dessutom jobbade en skolkamrat till mig där innan. Strax efter det frågade jag på måfå om de inte behövde en piercinglärling och jag kunde faktiskt inte kommit mer lägligt än så då min skolkamrat skulle flytta därifrån.
På den vägen är det.



image18


Hörde jag fördomar födas?


Förmiddagens skiva: RWAKE - "Voices of Omens"




Kommentarer
Postat av: tvillingen ;)

vilket smicker! love u bro, keep upp the good shit!

2007-09-25 @ 21:13:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
this might turn into something great