cirque de meubles


 Så börjar en alldeles för tidigt utlöst vecka. Igen. Vart tar helgerna vägen kan man ju fråga sig. Speciellt när man jobbat på lördagen. En känsla av att man blivit brutalt bestulen på 24 timmar av ens liv infinner sig snabbt och det är ingen rolig känsla om ni aldrig upplevt den.
Vet inte riktigt vad ni gjort denna helg som så påpassligt passerat, men jag var hemma och bara njöt av att få vara ledig. Det och så att det är lön imorgon. Så klart. Det var länge sen jag hade så lite pengar kvar de sista dagarna innan lön, men man får försöka se det som karaktärsdanande och moralstärkande. Ibland är det bra för själen att leva snålt och gå på sparlåga. Då uppskattar man mer det man har och lär sig att värdesätta det viktiga. I dagens samhälle är människan fruktansvärt urusel på detta.

 Försökte ge oss på att möblera om hemma, när vi ändå var hemma hela helgen. Det blev ett fatalt misslyckande bortom allt igenkännande. Att möblera är en konstart, men det kräver vissa beståndsdelar för att ens komma i närheten av ett lyckande. Det viktigaste i mina ögon är ett möblemang residenterna finner fullgod lycka och samspel med och i. Med möbler man inte är nöjd med är ett misslyckande det enda uppnåeliga.
Allt fungerar och ser bra ut i sinnet. Allt ser fult ut och misslyckat i verket.
Cirkus Möblering slutade med att allt hamnade på sin ursprungliga plats, med ett undantag. Vi flyttade TV:n ungefär 1.5m åt höger, ställde den på snedden i hörnet och faen i mig om det inte blev lite mysigare än tidigare placering. Det bästa av det omöjliga och det känns faktiskt bra. Efter mycket om och men och lite svett.
 Blev faktiskt av med lite skit också. Lika gott att rensa ut lite när man ändå var igång. Ska förhoppningsvis sälja bokhyllan också så den blev lite utrensad i farten den med. Packa ned böcker i lådor och så. Ni vet.

 Jag och min kollega möblerade om lite vi med på jobbet. Städade och hottade upp våra montrar. La ut smycken så allt såg fräscht och snyggt ut och rensade bort utgående produkter. VI får se vad våra chefer säger om det. De var bortresta i helgen så vi tog ärendet i egna händer för att få någonting gjort. Det har varit prat om det så länge, som alltid, men inget har hänt. Detta kan således bli mitt sista inlägg, för risken att vi blir ihjälslagna på grund av vår kupp är överhängande. Cheferna är control freaks. De vill göra allt och om det inte går, så ser de till att vända på allt så de får cred för det i alla fall. Hur de ska kunna bibehålla kontroll vet jag inte, för de är nästan aldrig där i alla fall. Vi styr i det tysta.


Morgonens skiva: LADY SOVEREIGN - "Public Warning"





Kan frihet gro med frön som detta?





Kommentarer
Postat av: the bro.

sköna words dude! fick ett leende att gro i mitt trötta överjobbade anskikte! i needed it...

2007-09-25 @ 21:18:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
this might turn into something great