Piercing

 Ett alltför vanligt samtal på telefon:

Kund: Jag skulle vilja pierca mig idag.
Piercare: Det är tyvärr fullt idag, men imorgon finns det tider.
Kund: Jaha. Så det finns alltså inga tider kvar idag?
Piercare: Nej tyvärr.
Kund: Men jag ska ju bara göra ett hål i ________, det går ju snabbt.

 Tror folk att det finns express-piercing-tider? "Jo visst, jag glömde att vi har sned-tider. Du får en minut bokad utan garantier att det blir rakt och snyggt, men du får den idag". Gör folk samma sak när de ska till läkaren eller plastikkirurgen? "Jasså det är fullt? Men jag ska ju bara göra en storlek större, det tar ju inte så lång tid".
 Folk tror att allt som involverar en piercing är över på en minut. Det är inte riktigt så enkelt kära ni. Vill man få en bra och korrekt utförd piercing, eller vill man bara ha en piercing snabbt?
 Valet borde vara enkelt. Tänk ett steg längre. Det är inte en "löpande-band-princip". Man vill göra bra piercings som har de bästa möjligheterna och förutsättningarna att läka. Visst finns det folk som vill tjäna snabba pengar och som gör hål i folk på stående fot, men det blir allt som oftast inte bra.
 Att folk inte är måna om sina piercings är ledsamt. Det är inte ett par nya cheap monday-jeans eller fräcka nithandskar som man kanske tröttnar på efter ett halvår eller slänger bort för att det inte var så chockerande som man ville. Det är en förändring av sig själv och om man tar så lätt på sig själv kanske man borde ägna sig åt att bygga korthus eller köpa de nyaste fräckaste hetaste senaste flashigaste alla-hollywood-stjärnor-har-dessa saker, istället för att fullkomligt skita i sig själv.


Morgonens skiva uteblir för dagen på grund av människans högmod och degradering av sig själv.


Kommentarer
Postat av: MysMaster M

Du rockar min värld!

2007-10-31 @ 09:37:07
Postat av: KRDRF

morgonens skiva - baroness "red album"

för här ser världen lite ljusare ut...

2007-10-31 @ 10:35:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
this might turn into something great