Minskad glädje

 Fredag igen. Önskar jag kunde säga att jag äntligen ska få vara ledig imorgon men så är inte fallet. Känns helt okej i alla fall då jag får jobba med en av de bästa plus att jag blir ledig nästa lördag när min mamma passande nog kommer på besök. Ska inte gnälla så mycket annars heller, för jag kommer vara ledig fyra helger i rad efter denna och det känns mycket bra. Visst, det genererar i mindre pengar men det blir desto mer kärlek och umgänge.

 Cheferna var inne på studion hela dagen igår. Det hade varit en helt okej dag som faktiskt hade varit över hyfsat snabbt då vi hade att göra hela dagen, men det blev en oändlig historia enbart p.g.a. att de var där. Man går liksom och spänner sig hela tiden i väntan på att det ska börja klagas på någonting, vare sig det är att blommorna vattnas för mycket, de vattnas för lite, musiken är för hög, musiken är inte passande för klientelet, what ever.
Klart det klagades. Men jag orkar inte bry mig. De får klaga hur mycket de vill, så länge de inte är där hela tiden. Det blir mindre gjort då. De suger ur en del av produktiviteten och glädjen i det hela.

Nej, måste duscha nu. Disken är gjord, ipoden är laddad.
Ny dag, nya horisonter.


Morgonens skiva: YELLE - "Pop Up"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
this might turn into something great