Fullbokad

 Fjärde dagen på den nya månaden och knappt över tusen kronor kvar. Men jag lever, jag har hälsan och viktigast av allt, jag har biljetter både till och från gotland över julhelgen för mig och och min sessa. Bara det kan få mig att leva på ångor från restauranger jag går förbi och vatten är faktiskt gratis i kranen hemma. Vill man lyxa till det kan man alltid skaka om det kraftigt. Då ser det i alla fall ut som bubbelvatten, ramlösa för den fattige.
 Det där med hälsan kanske var att ta i, för när jag vaknade i morse så kände jag en mild förkylningstäppa i vänster näsborre. Jag har verkligen inte tid att vara sjuk nu. Inte råd heller för den delen. Förra månadens avkastning blev inte så lyckad så nu måste jag jobba upp mig lite. Sjuk kan jag vara i graven.

 Jag vet inte riktigt vad som har hänt, men vi är faktiskt fullbokade på jobbet några dagar framåt och så har det varit hela veckan mer eller mindre. Det är jätteskoj, för då blir det ingen dödtid när man bara sitter och stirrar ut i tomma luften, sen så går tiden så otroligt mycket fortare när man håller igång med någonting man tycker är genuint roligt.
På måndag har vi första lediga tid. Det är sjukt bra, så länge alla dyker upp. Tycker inte riktigt om folk som bokar och sen skiter i det. Det finns ju andra som skulle vilja ha deras tid kanske. Men folk tänker inte riktigt så långt. Aldrig. Man kan ju inte tänka på andra än sig själv.
Så har väl ingen blivit rik, berömd och kändis?

Morgonens skiva: MISS DERRINGER - "Lullabies"




 

Kommentarer
Postat av: bazooka

jag vill vara din sockermamma.
får jag de?

2007-10-04 @ 10:40:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
this might turn into something great