Att raka eller ej

 Min plan är att se hur länge jag kan gå utan raka mig. Jag har hållit på sen 16:e augusti och har klarat mig bra. Det som syftas på då vi säger "inte raka" är ansikte och huvud med undantag för hals och överläpp. Den sistnämnda delen är svårbestämd. Ska den rakas, ska den inte rakas. För tillfället är den orakad, men man vet aldrig. Prövade detta tidigare i år, men när jag fick se ett kort på mig med orakad överläpp åkte den genast av. Men det kanske blir annorlunda nu. Skägget är annorlunda nu så det kanske passar in bättre, i den större helheten.
 Tänkte att jag skulle ordna en ny bild på mig själv då den ordinära inte längre är så aktuell, men vi får se. Det hela urartade i ett galet photoshop-skapar-mani, men jag lägger i alla fall ut ett alster här. Sen får vi se vad jag kan bestämma mig för.

image37


Den visar inte särskilt mycket av vare sig skägg eller hår, men jag fastnade lite för den. På något sätt är den passande för årstiden, lite höstmelankoli, fast inte för den delen "fram-med-rakbladen-nu-ska-vi-skära-oss-i-armarna-fast-på-fel-håll-
för-vi-vågar-egentligen-inte"-deprimerande. Det finns väl ändå en spänning i blicken, något som lurpassar där inne?
Nu ska jag inte analysera mig själv, det är verkligen inte rätt tid för det. Dessutom så kanske ni ser något helt annat än det jag ser och det är vad som räknas. Vi har alla egna ögon att se med och härligheten i det är att de inte alltid ser samma sak.
Så länge vi är överrens om att det jag ser är det jag ser, och det jag ser är min sanning.

Morgonens skiva: CULT OF LUNA - "Somewhere Along The Highway"





Kommentarer
Postat av: Anonym

Grrrrrrr!!!!!!!

2007-10-22 @ 09:26:55
Postat av: M

För övrigt tycker jag att du ska låta bli att raka dej.
Riktiga män har skägg!

2007-10-22 @ 15:28:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
this might turn into something great