O helga motorsåg

 Julhandel. Vilket av människan skapat as. Varje år likadant. Varför kan inte fler lära sig av årens misstag att man inte ska gå ut på stan, speciellt inte när det är lönehelg? Folk springer omkring som huvudlösa hönor ständigt kacklande i sina mobiltelefoner om vad alla önskar sig i julklapp samtidigt som de försöker att boka om step-up-passet för att "någon" måste ju hämta upp barnen.
Folk på stan har inte ens vett nog att se sig för vart de går. De vore ju väldans tragiskt om vi var tvungna att införa "shoppingkörkort" för massorna, så att endast de som klarar av att sköta sig får vistas på stadens julbelysningsprydda gator. Alla verkar fara omkring i sina egna små låtsasvärldar och det är inget fel i det, men se då till att inte krocka med min värld. Bara för att jag inte verkar synas i era personliga kosmos betyder inte att jag inte finns.
När vi ändå är igång kan vi införa barnvagnskörkort och varför inte barnkörkort. "Nej tyvärr, du klarade inte provet så du har inte rätt att avla fram en mini-du".

 Inte nog med att folket glider omkring som en amöba i uppror som drar åt alla tänkbara håll, de är fula också. Avskyvärt fula. Alla tar de på sig fula formlösa kläder som inte är ett dugg smickrande eller framhävande, fastän de själva tror det. De klär upp sig för att framstå som förmer, vackrare och speciella. Självbedrägeri är numer en konstform man lär sig samtidigt som man checkar ut från BB. Sorgligt, men sant.
Jag trodde att Sthlm skulle ta priset men i Gtbrg är det värre. I centrum i alla fall. Huvudgatorna är mindre än i Sthlm och medför på så sätt en större folkmassa på mindre yta vilket i sin tur medför till en större önskan att ha en motorsåg eller liknande tillhygge i ryggsäcken. Allt för en lugn och härlig shoppinghelg.
Vilket inte inträffar för det hade varit olagligt.


Morgonens skiva: CORNELIS WREESWIJK - "Guldkorn från mäster Cees memoarer"



Kommentarer
Postat av: Anonym

Amen to that.

Välkommen tillbaka ;)

2007-11-26 @ 10:42:31
Postat av: Anonym

jej he´s back!!! angry at the world and proudly lets the rest of us sorry fucks be a part! lovely...

(släng in ett kundvagns körlort oxå så e jag såld!!!)

2007-11-26 @ 11:11:57
Postat av: Storebror

Hej lillebror! Fan du e ju lika bitter som jag i ditt bloggande!!! Im proud of u!!! lol

keep it up bi**h så ska jag nog fan få igång pennan här uppe också!!!

puss

2007-11-30 @ 19:52:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
this might turn into something great