Intressebarnets Julbord

 Ibland är det inte lätt. Man tror att man faktiskt är en av få som hittat ett jobb man trivs med och tycker genuint om att utföra, men den drömmen omkullkastas och krossas av de som kallar sig för chefer.
Inte nog med att de inte betalar ut löner i tid, som de skyller på bankerna och deras strävan att motarbeta varandra för, de bokar även in julbord som de kallt räknar med att man ska gå på. Annars kan man ju vara otacksam. Klart man ska ställa upp när de faktiskt bjuder på julbord.
Jo, det är klart man kan ställa upp, men se för faen till att kolla upp vilka dagar man kan först. Ska det vara så jävla svårt? Dessutom på en lördag! Inte nog med att jag ska behöva stå ut med dem på arbetet, jag ska genomlida deras existenser på min fritid också. Hell no.
Att säga till en vecka innan det är dags, det är inte vad jag kallar för framförhållning. För övrigt en förmåga mina chefer aldrig har bemästrat.
Vad var det sista? Är det på en av stans bästa restauranger?
S O  F * * * K I N G  W H A T ! ? !
Föd intressebarnet för det sker inte här.


Morgonens skiva: SERJ TANKIAN - "Elect the dead"


Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag är helt klart på ditt lag ^^

2007-11-27 @ 09:49:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
this might turn into something great