Med motorsåg, en gärning god

Idioter, dumhuvuden, rtards, mentalt handikappade, evolutionärt efterblivna. De finns överallt. De finns på ditt jobb, i din skola, de är vänner till dina vänner, de finns överallt på stan. De finns till och med där du bor. Kanske till och med vägg i vägg med dig, där du trodde att du kunde vara säker från dessa utvecklingsförstörda ursäkter till människor. Precis på andra sidan väggen till vad du kallar för ditt hem och din borg.
De spelar omänskligt hög volym på helgerna. Så pass att du faktiskt har svårigheter med att höra vad som sägs på TV, i vad som annars verkar vara en helt perfekt ljudnivå. Du hade fel.
De spiller öl och pissar i hissen, där du annars trodde att du var helt nöjd med den kliniska doften av rengöringsmedel. Du hade fel.
De slår sönder blomkrukor i foajén, sliter upp alla blommor som existerar, välter stora cementkrukor med jord både utanför och i trappuppgången, de sliter sönder lampskydd i trappor och korridorer,. Allt detta i det du kallar för ditt hem, där du trodde att du var säker och fri från dessa individer.
Detta sker där du trodde att blommorna var en fin gest från hyresvärden för att ni boende skulle tycka att det var fint och lite mysigt där ni bor. Detta sker där du trodde att rengöringsmedlet i hissen och i korridorerna var till för att hyresvärden anser att man skall kunna få ha det rent och fräscht i de allmänna utrymmena där du bor.

Detta sker där jag bor. Jag bor uppenbarligen i ett hus som får daghem att framstå som världens elit i skarpa hjärnor och stora tänkare. Jag bor i ett hus som lider av total avsaknad från människor med endast en ynka procents empati och medkänsla till sina medmänniskor.
Om jag hade en motorsåg skulle jag visa min empati och medkänsla för mina medmänniskor, om jag bara visste vilken lägenhet dessa individer huserar i.



Morgonens skiva: THE END - "Within Dividia"

Kommentarer
Postat av: Anonym

Amen to that.

2007-12-03 @ 09:29:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
this might turn into something great